Dagje naar oud dorpje

10 mei 2017 - Chengdu, China

Vandaag ging de wekker om 7.00 en werden we na het ontbijt om 9.00 opgehaald door onze vrolijke en enthousiaste gids Greeny. Haar chinese naam is xing ping..... echter de gidsen hier bedenken altijd een makkelijkere naam voor de gasten, die te onthouden en uit te spreken is.

We zijn vandaag met de gids en chauffeur naar een oud dorpje geweest. Een uurtje rijden vanaf Chengdu.
Onderweg blijf je verbaasd over wat je onderweg ziet in het verkeer.
Scooters waarop niet 1 of 2 zitten, maar een heel gezin wordt vervoerd van soms echt 5 personen.
Dan denk je misschien, dat kan niet, geloof me het kan!!
Baby op de arm er tussen, alle varianten zijn mogelijk. Ook te fiets op de 6 baans weg of in een scoot mobiel of een tuk tuk tussen de grote bussen en vrachtwagens in.
Toch weinig ongevallen gezien deze reis, op 1 gekantelde vrachtwagen na, met dodelijke afloop helaas.

Na een uurtje rijden kwamen we om 10.00 aan in Huanlongxi, oud karakteristiek dorpje.
Het is het Giethoorn van China.
We hebben met een paar chinese mensen op een soort van punter boot gezeten.
Liam werd geadoreerd door 2 kleine kinderen en kreeg drinken en fruit van hun aangeboden en natuurlijk moest ze even op de foto met hen.
Je blijft hier zelf toch een attractie..

Erg leuk om rond te kijken, ook leuke sneup winkeltjes voor Liam voor nog wat souvenirs.
Verder hadden ze heel veel traditionele gerechten van de streek.
Nee, niet alles geprobeerd, maar wel enkele. Lekkere zoete rijstcake.
Geen honden of katten, wel ander vers vlees.

Toen we terug kwamen hebben we nog even met Greeny op terras wat gedronken en was het weer tijd om ook van haar afscheid te nemen.
Met haar ook leuke gesprekken gehad, ook over de cultuur, erg interessant.
Liam had haar nog een tashanger gegeven met het chinese sterrenbeeld haan. Zij had het zelfde sterrenbeeld als Liam.

Vanavond nog even relaxen en even wandeling maken.
Morgen geen wekker, lekker uitslapen en even laatste souvenirs in slaan.