Dagje wandelen over de rijstterrassen.

6 mei 2017 - Ping'an, China

Na een heerlijke nacht slapen op de berg met op de achtergrond het ruizen van de waterval, werden we om 7.30 wakker gemaakt. Nee niet door de wekker, maar een enthousiaste bouwvakker naast ons hotel.
Nou ja, uitslapen is ook zonde van je tijd, heb je ook wat aan je dag, ha, ha.
Dit was echter het eerste bed dat niet knetter hard was, zoals de overige bedden, wat in china denk ik gebruikelijk is.
Toen we liam destijds ophaalden lag ze in het hotel in een ledikantje op een plaat hout met daar over een lakentje.

Na ontbijt even de wandelschoenen aan getrokken en de berg verder opgewandeld langs de plaatselijk uitgestalde koopwaar en door het oude dorpje gewandeld.

Verder over de smalle paadjes gewandeld door de rijstterrassen.
Ook weer bijzonder mooi landschap.
Prachtige grote vlinders komen voorbij, helaas niet 1 kunnen vastleggen.
Er wordt hier en daar hard gewerkt door de plaatselijke boeren, mannen en vrouwen.
In het dorpje zelf wordt op iedere hoek de hier bekende bamboe rijst gemaakt. Dit is rijst met groenten in een bamboe stok met kip in een bamboe stok. Erg lekker.
Ook ligt er wel eens wat anders op de barbeque hier, dan de karbonades en de hamburgers die wij gewend zijn.
Wel vers gevangen, dat dan weer wel.
Ondanks dat we hier hoog zitten is het hier dik in de 20 graden.

Ik heb toch nog een chinese rapunzel zover gekregen, dat ze haar haren voor me los wilde gooien, zie foto's.

Vanavond niet te laat plat, want morgen gaat de wekker wel heel vroeg om 5.00.
Om 6.00 moeten we in de auto zitten, dan brengt de manager van het hotel ons naar het vligveld van Guillin, dit is ongeveer 2,5 uur rijden. Hier nemen we een binnenlandse vlucht naar de provincie Sichuan. Om 10..45 vliegen we. Een korte vlucht van 1 uur en 45 minuten.
Het leefgebied van Liam haar favoriete dier (op onze kat Lily na) de panda's.
Hier gaan we naar onze laatste plaats Chengdu, waar we onze laatste paar dagen genieten.

1. Tanja de ronde:
    6 mei 2017
    Jeetje, waren dat ratten op de bbq? Hoe gaat het met jullie benen, na al die trappen? Veel plezier nog even, en voor straks een goede vlucht. Op naar de pandas.
  2. Je mannetje:
    7 mei 2017
    Ja Tanja, dat waren inderdaad ratten, dry roasted en vers gevangen, verderop werd net een slang vers gevangen en klaar gemaakt voor op de BBQ.
  3. Hennie en Hilbrand:
    7 mei 2017
    Getver ratten... Mooi weer om te lezen.
  4. Monika:
    9 mei 2017
    waren de ratten lekker?
    Jullie kunnen er beter blijfen, hier in nederland is het koud.
    Weer prachtige fotos en mooie berichte.