Dagje panda's

8 mei 2017 - Chengdu, China

Vandaag had de wekker moeten gaan om 7.00 echter..............die ging niet!!
Foutje.
Gelukkig werd ik bij uitzondering vanzelf wakker en zelfs als eerste. Ook bijzonder.
Lekker bed, heerlijk geslapen en gelukkig nog op tijd, zodat we voordat we opgehaald werden door Greeny, onze gids, ook nog even langs het ontbijt buffet konden.

Om half 9 kwam onze gids met chauffeur ons oppikken om naar de panda's te gaan.
Op het tehuisbezoek na, Liam haar hoogtepunt!!!!!
Ze was dan ook helemaal hieper.
Het was een half uurtje rijden om door het drukke verkeer te komen.
Het centrum zit net buiten de stad Chengdu.
Greeny had vroeg afgesproken, omdat als je later gaat de panda' s veel liggen te slapen. Dit doen ze namelijk 10 uren per dag, de andere 14 uur eten ze voortdurend bamboe. Eten en slapen dus, je zou er bijna jaloers op worden!

Het weer is heerlijk, droog en 28 graden.
Het park is prachtig aangelegd, je loopt door een poort van bamboe en hebt dus geen last van de warmte.
De panda's hebben hele mooie verblijven en ontzettend schoon. Ze hebben buiten veel ruimte om te klimmen en veel speelmateriaal.
Er was zelfs een panda die heette Ying ying. Liam haar chinese naam is Luo ying, haar koosnaam in tehuis was Ying ying. Dit was wel grappig.
Het is maar goed dat het niet meer het tijdperk is van de fotorolletjes, want met name Liam heeft haar telefoon vol geschoten met grappige moves van de panda's en de rode panda.
Na wat souvenirs ingeslagen te hebben, zijn we even lekker bij het hotel op terras gaan zitten en nog even gewandeld in een mooi park tegenover.
Hier zitten de mensen op terras in de theetuinen de hele dag te socialisen en mayong te spelen. Ook zijn er mensen verspreid door het park tai chi aan het doen.
Chengdu schijnt bekend te staan om de ontspannen sfeer van de plaatselijke bevolking.

Kortom weer een mooie dag, mooie herrinneringen gemaakt.
Morgen gaan we een boottocht doen naar een oud dorpje.
We zijn benieuwd,.

Groetjes

1. Joukje &Richard:
    8 mei 2017
    Wat een leuke verhalen en mooie foto's .
    Geniet er de laatste dagen nog maar lekker van . We hebben vast een week vrij genomen om straks alle verhalen van jullie te horen
    XX J&R
  2. Hennie en Hilbrand:
    8 mei 2017
    Top, dat jullie weer een mooie dag hebben mogen beleven.
  3. Lea:
    9 mei 2017
    Hebben we net 2 panda's naar Nederland gehaald, gaan jullie ze opzoeken in China ;)
    Groot gelijk! Ziet er super uit.
    Dat slapen klinkt wel aantrekkelijk nu Monika en ik in de nachtdienst zitten.
    Geniet van jullie laatste dagen!
  4. Baukje Wytske:
    9 mei 2017
    Zo leuk om jullie verhalen te lezen en jullie op deze manier te volgen. Zoveel gedaan en gezien! Geniet van jullie laatste dagen!