Reisdag naar Chengdu

7 mei 2017 - Chengdu, China

Vanmorgen ging de wekker erg vroeg, 5.00.
Dit gaat hij normaal alleen als ik moet werken.
Heel stil onze koffers de trap af getild, want iedereen is nog in diepe rust.
Hier was de gastvrouw al druk bezig om ons ontbijt klaar te zetten.
Jason, de eigenaar stond klaar om ons naar het vliegveld van Guillin te brengen en ons te helpen met inchecken.
Ook de draag vrouwen voor de koffers waren opgetrommeld op de vroege ochtend.
Dit had voor ons niet gehoeven zo vroeg, dat wilden we zelf wel doen, maar dat is het gebruik. De koffers werden in de manden op de rug gedaan en beneden stond de auto klaar.
Na anderhalf uur rijden kwamen we veilig aan in Guillin. Het verkeer viel nu mee op zondag en Jason was een stuk rustiger in rijden.

Na inchecken afscheid genomen en om 10.00 konden we boarden.
Na een vlucht van 1 uur en 45 minuten zijn we rond 12.00 geland in weer een ander stukje china.
Vanuit zuiden van China, zitten we nu 800 km naar het westen. Richting Tibet in Chengdu, provincie Sichuan.
Dit is een leefgebied van de panda's.

Hier stond Greeny, onze nieuwe gids ons op te wachten.
Ook weer een leuke meid.
Zij heeft ons met de chauffeur naar ons nieuwe hotel Wenjun gebracht.. Dit zit in een gezellige chinese straat.
Als je uit het hotel stapt, sta je direct in de winkelstraat, dat komt goed uit. Tegenover is een mooi park.
Het hotel heeft een mooie binnenplaats .
Liam haar vriendinnetje van eerder treft ze hier nog net een dag, dus heeft ze nog even gezellig mee gechild. Zij vertrekken morgen naar Nederland.

Morgen gaan we naar de panda' s.
Voor Liam op het tehuis na, de grote dag, haar grote liefde.
We zijn benieuwd.

1. Hennie en Hilbrand:
    7 mei 2017
    Toch een mooi land, als we het zo zien. Had het toch anders verwacht. Mooi verhaal weer. Lekker genieten straks.
  2. Arjo en Wilma:
    7 mei 2017
    Veel plezier bij de Panda's.
    En......is het na deze reis nog wel vertrouwd om een keer bij jullie te bbq-en??
  3. Je mannetje:
    8 mei 2017
    Wees niet bang Wilma, we zoeken voor jou een verse rat, komt goed!