Reisdag naar Ping'an

5 mei 2017 - Ping'an, China

Vandaag uitgecheckt in de giggling tree in Yangshou. Heerlijke dagen gehad daar, even echt vakantie gevoel, beetje camping gevoel. Alle kinderen met elkaar. Om 10.30 kwam de taxi ons ophalen en gingen we op pad naar ons volgende reis adres, het bijzondere gebied,Ping'an. Hier wonen de chinese rapunzels. De vrouwen hebben hier allemaal lange haren tot over de knieën. Het was een lange rit er naar toe van 3 en een half uur. Even tussenstop om op z'n chinees boven gootje te plassen en zakje popcorn te scoren en weer door. De rit ging op zijn chinees, dat houdt in dat er basisregels zijn in het verkeer en verder moet je de lap asfalt wat verdelen met elkaar. Dat wil zeggen beetje toeteren, beetje meeveren en meebuigen net als in het dagelijks leven , dan kan het allemaal net. En zo kwamen wij dan ook na een flinke klim met de auto uit op het eindpunt om 14.00. Vanuit hier moesten we verder lopen de berg op, de taxi kan daar niet verder. De koffers die werden gedragen door oude dames met grote manden op de rug. Best sneu, maar voor hun bron van inkomst. Nu lekker bijkomen en genieten van ons mooie uitzicht over de rijstterrassen. Morgen lekker wandelen door de rijstvelden. Groetjes

1. Opa en oma:
    5 mei 2017
    Veel plezier daar
  2. Hennie en Hilbrand:
    5 mei 2017
    Weer om om te lezen hoe de reis verloopt. Toch weer totaal verschillende omgeving... Fantastisch om mee te maken.
  3. Tanja de ronde:
    6 mei 2017
    Geniet in Ping'an. Wij vonden het zo mooi daar. Heerlijk, de rijst in bamboe, jammie. Xxx